Market ve AVM’deki kartlı ödeme 2 trilyon TL’yi buldu

Merkez Bankası bilgilerinden derlenen bilgilere nazaran, Türkiye genelinde banka ve kredi kartlarıyla yapılan süreç meblağı 2024’ün ocak-eylül periyodunda 10 trilyon 627.3 milyar lira olarak gerçekleşti. Banka ve kredi kartlarıyla yapılan ödemelerin sektörel dağılımları incelendiğinde, en fazla harcama 1 trilyon 863.2 milyar ile market ve alışveriş merkezleri kategorisinde yapıldı. İkinci sırada 742.4 milyar lirayla çeşitli besin kategorisi yer alırken, onu 739.9 milyar liralık fiyatla giysi ve aksesuar takip etti.

Söz konusu periyotta banka ve kredi kartlarıyla elektrik, elektronik eşya kategorisinde 710.5 milyar, hizmet dalları kategorisinde ise 695.4 milyar liralık ödeme yapıldı. Bu periyotta banka ve kredi kartlarıyla akaryakıt ve yakıt istasyonlarında 663.9 milyar liralık ödeme yapılırken, yemek harcamaları 629.7 milyar lira ve öbür ödemeler 555.2 milyar lira olarak gerçekleşti.

Ocak-eylül aralığında sigorta ödemeleri 506.1 milyar lira, kamu/vergi ödemeleri 462.6 milyar lira, araç kiralama-satış, servis ve yedek kesim ödemeleri 431.6 milyar lira oldu.

Aynı periyotta yapı materyalleri, hırdavat ve nalburiyeye 409.9 milyar lira ödeme yapılırken, sıhhat, sıhhat eserleri, kozmetik alanında 375.3 milyar, eğitim, kırtasiye ve ofis gereçlerinde 307.1 milyar, mobilya dekorasyonda 297.3 milyar liralık kartlı ödeme gerçekleştirildi.

Yüzde 30 internetten

Seyahat acenteleri ve nakliyatta 246.1 milyar, hava yolları süreçlerinde 235 milyar, müteahhit işlerinde 151 milyar liralık meblağ banka ve kredi kartıyla ödendi. Banka kartı ve kredi kartıyla yapılan harcama fiyatları, kuyumcu 174.6 milyar, konaklama ödemeleri 173.7 milyar, telekomünikasyon ödemeleri 105.4 milyar, ferdî emeklilik ödemeleri 51.3 milyar, otomobil kiralama ödemeleri 37 milyar, kulüp, dernek ve toplumsal hizmetler ödemeleri 34.6 milyar ve direkt pazarlama ödemeleri de 15.8 milyar lira biçiminde sıralandı. Bu devirde banka ve kredi kartıyla yapılan alışverişlerin 3 trilyon 91 milyar liralık kısmı internet üzerinden yapıldı. İnternetten yapılan harcamaların toplam içerisindeki hissesi yüzde 29 olarak hesaplandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir